Online marketing en zoekmachine optimalisatie
Online marketing en zoekmachine optimalisatie is onmisbaar voor het succes van jouw website. Een harde realiteit is dat zonder online marketing en zoekmachine optimalisatie, je website niet of nauwelijks gevonden zal gaan worden en het doel wat jij voor ogen hebt dan ook niet gehaald gaat worden.
Online marketing en zoekmachine optimalisatie kent verschillende onderdelen die alle weer op specifieke doelgroepen zijn gericht zoals, adverteren in Google, marktplaats, advertenties social media, linkbuilden en affiliate marketing. Allemaal slimme online marketing gereedschappen om ervoor te zorgen dat jouw website snel en beter gevonden gaat worden door jouw doelgroep(en) en je resultaat gaat opleveren.
Zoekmachine optimalisatie SEO
Als je een eigen website hebt dan is de eerste stap “Zoekmachine optimalisatie” beter bekend onder SEO. Zoekmachine optimalisatie is kort gezegd het optimaliseren van jouw website zodat deze hoger in Google verschijnt op de voor jou belangrijke zoekwoorden. Bij het optimaliseren van de website moet je denken aan het (her)schrijven van teksten, het aanmaken van (landings)pagina’s met teksten die gericht zijn op belangrijke trefwoorden, het optimaliseren van de interne- en externe linkprofielen, afbeeldingen en website content om hiermee zo hoog mogelijk in Google te komen staan.
Google kijkt naar ruim 200 factoren van in en rondom je website om te bepalen hoe hoog de website uiteindelijk wordt geplaatst in haar zoekresultaten. Zo wordt de relevantie en de omvang van teksten, afbeeldingen, metateksten, zoekwoorden, laadsnelheid pagina’s usability, responsive, reactietijd van de hostingserver. Dan hebben we er nu nog maar 9 genoemd en blijven er nog zeker 190 factoren die meegewogen worden door zoekmachines over.
Website analyse
Alvorens wij beginnen met het optimaliseren van een website zullen wij moeten inventariseren wat je doelgroep is, de technische staat van je website, wat er verbeterd kan worden en wat er marketingtechnisch verbeterd moet worden. Op welke trefwoorden wil je gaan focussen, met welke concurrenten landelijk of plaatselijk dienen we rekening mee te houden….
Google Adwords
Met Google Adwords kun je heel gericht adverteren in Google. Hierbij worden de advertenties geplaatst boven- en naast de zoekresultaten in Google. Google Adwords is een van de meest effectieve manieren om snel helemaal bovenaan de zoekresultaten in Google te komen op de trefwoorden waarop je gevonden wilt worden. Het is niet ondenkbaar dat je op deze website terecht bent gekomen doordat jij op een van onze betaalde advertentie hebt geklikt.
Met Google Adwords kun zelf aangeven hoeveel je maximaal per dag wilt uitgeven en hoeveel 1 klik je maximaal mag gaan kosten. Hoe meer jij biedt per klik, hoe hoger je in de zoekresultaten vertoond gaat worden.
Herken nieuwe salesleads op je website
De informatie die bezoekende klanten en prospect dagelijks op je website achterlaten, kun je gebruiken om hen doelgericht te benaderen.
Maar hoe achterhaal je nu wie het zijn, waar zich ophouden en hoe kom je met ze contact?
De leadgenerator tool die Webdesign Krommenie daarvoor beschikbaar heeft biedt je overzichtelijke informatie over herkende bedrijven op je website aan de hand van verschillende, waardevolle informatie modules.
Inzicht in koopgedrag
Je krijgt niet alleen inzicht welke bedrijven en organisaties de website bezoeken, maar ook hoe vaak ze de website hebben bezocht, in welke pagina’s- of diensten zij bijzonder geïnteresseerd zijn en welk koopgedrag ze vertonen. Ook krijgt je informatie over de kredietwaardigheid en zie je in hoeverre functionarissen van de bezoekende organisaties verbonden zijn met je eigen netwerk. Dat stelt je beter in staat gericht je klanten en prospects te benaderen en beter voorbereid in gesprek te komen. Alleen al daarmee wordt je marktbewerking een stuk effectiever.
Toepassen van de verkregen inzichten
Aan de hand van de verkregen inzichten met deze tool, is het voor je gemakkelijker om te bepalen of het herkende bedrijf aansluit bij je doelgroepen en of het de moeite waard is om het bedrijf op te volgen- te benaderen. Dit is belangrijk zodat je alleen tijd hoeft te besteden aan de herkende bedrijven die echt relevant voor je zijn.
Vraag Gratis
De Trial leadgenerator tool aan voor uw website.
Na installatie kunt de tool 30 dagen lang testen, en inzicht krijgen hoe de bezoeker zich op je website gedraagt, en in welke pagina’s hij echt geintreseerd is en welke producten zijn verhoogde interesse hebben.
(het implementeren is minder dan 5 minuten werk)